فرهنگی تبلیغی

معرفی دستاوردهای نظام ولایی و ارتش پا در رکاب

فرهنگی تبلیغی

معرفی دستاوردهای نظام ولایی و ارتش پا در رکاب

هشدار در باره ی تهدیدات نوظهور در حوزه های علمیه


1⃣پنجمین  انتخابات خبرگان رهبری در 7 اسفند سال 94 نقطه عطف اتفاقات غیر منتظره ای خواهد بود که بر آینده ی حوزه های علمیه تأثیر ویژه ای خواهد گذاشت

2⃣این اولین باری است که در عرصه رقابت های انتخاباتی خبرگان رهبری با پدیده ی جدیدی به نام تأثیر اجازه های اجتهاد برای نامزدهای خبرگان مواجه شده ایم.

3⃣موضوع تأیید صلاحیت ثبت نام کنندگان در انتخابات خبرگان رهبری بر اساس اخذ تأییدیه های مراجع که بر خلاف نص صریح قانون اساسی است در بین سیاسیون و بعضاً علمای حوزه های علمیه طرفداران قابل توجهی نیز پیدا کرد ؛ اگر چه طرفداران این نظریه غیر قانونی به هیچ وجه قابل مقایسه با کثرت مخالفان آن نبوده است.

4⃣اما آن چه که در این مطلب کوتاه موضوع اصلی بحث است تأثیرات ناخوشایندی است  که این نظریه بر آینده ی حوزه های علمیه خواهد گذاشت به طوری که پیش بینی می شود که در آینده ی نه چندان دور با خیل عظیم مراجع (بعضاً غیر مهذب و به اصطلاح اجازه ای) مواجه خواهیم بود که نظام تقلید را نیز دچار تحول خواهد نمود.

5⃣برخی از کارشناسان علوم و معارف دینی و حوزوی بر این باورند که ظهور حجم گسترده ی مراجع تقلید و چاپ ده ها رساله ی عملیه منجر به نوعی بیثباتی در حوزه ها شده و شیرازه ی امور دینی را از هم خواهد گسست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.