فرهنگی تبلیغی

معرفی دستاوردهای نظام ولایی و ارتش پا در رکاب

فرهنگی تبلیغی

معرفی دستاوردهای نظام ولایی و ارتش پا در رکاب

تأمین امنیت زائران در مسیر بازگشت از کربلا توسط ارتش

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هرگونه تحرکات ضدامنیتی در مرزها را از سوی هر دیوانه‌ای که بخواهد کاری احمقانه انجام دهد، سرکوب خواهیم کرد.


امیر کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور، گفت: همزمان با بازگشت زائران اباعبدالله الحسین(ع) به میهن اسلامی، یگان‌های نیروی زمینی ارتش ظرفیت و امکانات خود را برای آسایش و رفاه زائران به‌کار گرفته‌اند.
وی افزود: یگان‌های نزاجا در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه مستقر شده و با عشق به امام حسین(ع) و در جهت خدمت به زائران همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌‌اند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان "هرگونه تحرکات ضدامنیتی در مرزها را از سوی هر دیوانه‌ای که بخواهد کار احمقانه انجام دهد، سرکوب خواهیم کرد"، اظهار داشت: ارتش ظرفیت بالگردی و پهپادی خود را در نقاطی که زوار به کشور وارد می‌شوند به‌کار گرفته است و تاکنون هیچ‌گونه تهدید و مورد ضدامنیتی در مرزها نداشته‌ایم.
امیر حیدری ادامه داد: ارتش در تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های مرزها ایستگاه‌های پذیرایی مستقر کرده است تا مردم وجود ارتش را به‌عنوان یک نهاد خدمت‌گزار احساس کنند.
وی از اعزام یگان‌های حمل و نقل به مرز مهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام در جهت آسایش و انتقال هرچه سریع‌تر زوار انجام شده است؛ علاوه بر آن نیز آمبولانس‌های ارتش در نقاط مدنظر مستقر شده‌اند تا مصدومان احتمالی را معالجه کنند یا به بیمارستان‌ها انتقال دهند.

اتحاد جبهه های تروریستی سعودی و منافقین برای فتنه ای پنهان در کشور


اتحاد جبهه‌های تروریستی سعودی و منافقین برای فتنه‌ای پنهان در کشور
بررسی‌ها نشان می‌دهد جبهه تروریسم وهابی‌سعودی و تروریسم کمونیستی‌ منافقین با یکدیگر متحد شده‌اند.
بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، بررسی کارشناسان این بنیاد از سایت Alexa.com، که میزان بازدیدها از هر پایگاه اینترنتی را به تفکیک کشور بازدید‌کننده نشان می‌دهد، حاکی از آن است که طی روزهای اخیر بیشترین بازدید انجام شده از سایت گروهک منافقین از داخل خاک عربستان سعودی بوده است که این موضوع به وضوح پرده از برنامه و فتنه‌ای پنهان دارد که عوامل وهابی و تروریست‌های منافقین برای پیاده‌سازی آن با یکدیگر متحد شده‌اند.
با توجه به آنکه سایت منافقین مهمترین رسانه‌ این گروهک تروریستی به شمار می‌رود، مشخصا گروهک منافقین بار دیگر با اقدام به وطن‌فروشی به عنوان پیمان‌کار وهابی‌های سعودی، در سایت خود پروژه‌ای را دنبال می‌کند که اربابان وهابی و سعودی‌اش از خاک عربستان مشغول رصد آن فعالیت‌ها هستند.
از آنجا که گروهک منافقین در هفته‌های اخیر بیش از حد به پوشش غیرواقعی اعتراض برخی از هم‌وطنان آذری‌مان پرداختند به احتمال زیاد آنچه در دستور کار اتاق فکر وهابیت قرار گرفته، دامن‌زدن به اختلافات قومی و نژادی در بین استان‌های غیرفارس و به‌طورکل در تمام ایران است؛ مساله‌ای که حتما باید مدنظر هم‌وطنان غیرفارس عزیزمان قرار بگیرد تا دشمنان ایران و شیعه از آن به نفع خود بهره نبرند.
البته جای تعجب نیست منافقینی که همیشه داعیه طرفداری از امامان شیعه را داشته‌اند چگونه در یک چرخش به دامن جبهه وهابی سعودی پناه برده‌اند؛ مساله‌ای که در ارتباط مریم رجوی، سرکرده این گروهک با احمدجربا تروریست سوری و یا حمایت دولت بحرین از منافقین و همچنین حمایت‌های خبری شبکه العربیه از این گروهک مشهودi است

ساخت ناوشکن های پیشرفته در دستور کار نیروی دریایی است

1394/9/7 شنبه

ساخت ناوشکن های پیشرفته در دستور کار نیروی دریایی است

امیر دریادار سیاری به مناسبت 7 آذر، روز نیروی دریایی در برنامه زنده رادیو ایران گفت: ساخت ناوشکن های پیشرفته در دستور کار نیروی دریایی است.

ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت روز نیروی دریایی بیانیه ای صادر کرد

1394/9/7 شنبه

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با پاسداشت روز نیروی دریایی،‌ اقتدار دفاعی کشور را دریا را محصول هم‌افزایی نیروی دریایی ارتش دانست.

 

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با پاسداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش،‌ اقتدار و بازدارندگی دفاعی کشور را در عرصه‌ دریا محصول وحدت،‌ هماهنگی و هم‌افزایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در بخشی از این بیانیه آمده است: نبرد سلحشورانه مروارید در هفتم آذرماه 1359 یکی از رخدادها و وقایعی است که در تاریخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی می‌درخشد و بیش از هر مقوله‌ای شایستگی‌های رزمندگان نیروی دریایی ارتش برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و بحری کشور را آشکار و یادآوری آن عزم و اراده این نیروی راهبردی در اجرای مأموریت‌های خطیر محوله را مورد تأکید قرار می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: نیروی دریایی ارتش پس از دفاع مقدس، با سرعت کم‌نظیری فرایند روزآمد دست‌یابی به قابلیت‌ها و آمادگی‌های همه جانبه برای مواجهه موفق با مقتضیات و الزامات فراروی را سپری و در تعامل همه جانبه،‌ مؤثر و مستمر با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیدایش قدرت نوظهور در عرصه امنیت افزایی برای آب‌های سرزمین و بلکه آب‌های فراسرزمینی را به واقعیت امروز منطقه تبدیل کرده است.

در ادامه این بیانیه حضور در گلوگاه‌های راهبردی و آب‌های دوردست را بیانگر توسعه قابلیت‌های نیروی دریایی ارتش و مصداق نقش آفرینی‌‌های ایران اسلامی در فراسوی جغرافیای کشور قلمداد و تصریح کرده است: مقابله هوشمندانه و مؤثر با تحرکات ناامن‌ساز برای ترددهای دریایی و مقابله با دزدان دریایی در خلیج عدن طی سال‌های اخیر در زمره نقش‌پذیری‌های سترگ نیروی دریایی ارتش به نمایندگی از نظام و ملت ایران برای برافراشته نگه‌داشتن پرچم صلح و امنیت جهانی و مبارزه با عوامل و زمینه‌های مخل امنیت بشریت در اقصی نقاط عالم بشمار می‌رود.

این بیانیه وحدت، هم‌افزایی و پذیرش مأموریت‌های مشترک و راهبردی توسط نیروی دریایی ارتش و سپاه را مظهر اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی توصیف و تأکید کرده است: آمادگی‌های دفاعی نیروهای مسلح که متناسب با مقتضیات و ویژگی‌های تهدیدات آینده به ویژه برای مقابله با تهدیدات دریا محور تحت منویات و فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی) آنچنان اطمینان بخش و اعتماد آفرین است که هرگونه خطای جبهه دشمن برای تعرض و تعدی به میهن اسلامی در عرصه دریا را با واکنش سخت و سهمگین مواجه و متجاوزین و خطاکاران را از کرده خود پشیمان خواهد ساخت.

این بیانیه در پایان با تجلیل از شهیدان حماسه‌ساز ناوچه موشک‌انداز پیکان در نبرد قهرمانانه مروارید در مصاف با نیروی دریایی دشمن در هفتم آذرماه 1359 و قدردانی از همت،‌مدیریت و تلاش جهادی فرماندهان آحاد مدیران و متخصصین و کارکنان معتقد و ولایت‌مدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آورده است: تردیدی نیست روند قدرت‌افزایی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی و بازدارنده کشور با هوشمندی و درک درست و دقیق آحاد نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایارن پرشتاب‌تر از گذشته تداوم یافته و تأثیرگذاری‌های مثبت و الهام بخش خود را در عرصه امنیت پایدار منطقه‌ای و بلکه جهانی متبلور و قدرت‌های سلطه‌گر و انحصار طلب را بیمناک و وادار به پذیرش واقعیت‌های انکارناپذیر در ساختار دفاعی و نظامی کشورهای مستقل و خارج از اراده آنان خواهد ساخت.

حماسه ی 9 دی:حقیقتی بر گونه ی حماسه ها

سال ها می آیند، زمان ها می گذرند ومکان ها فرو می شکنند اما حقایق باقی است... 

قلب پدر ومادر بزرگ :

پدر ومادر بزرگم بعلت پیری فراموشی ذهنی دارند ولی نمی دانم چرا 9دی را فراموش نکرده اند! آری حافظه ی قلب پاکشان هنوز پا برجاست. شاید به خاطر این است که تپش قلبشان با نبض انقلاب گره خورده است...

 

انشاء امروز : 9دی بهتر است یا 22بهمن ؟!!

هیچ وقت یادم نمی رود همیشه زنگ آخر انشاء داشتیم وخسته،ولی آن روز فرق می کرد! معلممان گفت: بچه ها 9دی بهتر است یا 22 بهمن؟! همه بچه ها یک چیز گفتند: آقا اجازه" (برخی می خواستند 22بهمنمان را بگیرند ولی ما در 9دی نگذاشتیم..) انشاء همه یک جمله شد:  [بهترین 22بهمنمان را با بهترین 9دی گرامی داشتیم...]

 

مادر تو هنوز هم ایستاده ای...!!

در انتهای راهپیمایی خسته بودم واز اینکه با کفش اسپورت ولباس گرم کلی برای انقلاب راهپیمایی کرده بودم خوشحال بودم وکمی هم مغرور، خواستم سرم را با این حس بالا بیاورم که ناگهان چشمم افتاد به پیر زنی که در مقابلم بود چهره اش را ندیدم چون از شدت پیری کاملا خم شده بود صدای نفس زدنش را می شنیدم معلوم بود از ابتدا تا انتهای راهپیمایی را آمده بودشاید هم جلوتر از من وکفشهایم! کفشهایش را نگاه کردم کفش پلاستیکی وصله دار ولی هنوز هم روی عصای چوبی اش ایستاده بود...

آری مادر تو برای خدا آمده ای....بغض گلویم ترکید...


کمک نیروی دریایی ارتش ایران به 22 کشور جهان

1394/9/7 شنبه

دریادار سیاری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:کمک نیروی دریایی ارتش ایران به 22 کشور جهان

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور مستمر یگان های این نیرو در مقابله با پدیده تروریسم دریایی گفت: ناوگروههای ایران تاکنون به کشتی‌های بیش از 22 کشور جهان کمک کرده‌اند.

 

 فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حضور مستمر یگان های این نیرو در مقابله با پدیده تروریسم دریایی گفت: ناوگروههای ایران تاکنون به کشتی‌های بیش از 22 کشور جهان کمک کرده‌اند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که بمناسبت 7 آذر، روز نیروی دریایی صورت گرفت، گفت: نیروی دریایی تنها یک نیروی نظامی محض نیست. بلکه می‌بینیم در جنبه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور به ویژه در فرای مرزهای جمهوری اسلامی ایران عملیات انجام می‌دهد و تاثیرگذار است.

وی با اشاره به فرمایشاتی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب درباره قدرت و اقتدار نیروی دریایی ارتش گفت: یک سوم مرزهای کشور ما مرز دریایی است، در شمال سواحل خلیج فارس و سواحل جنوب شرق کشور به عنوان سواحل مکران، مهمترین ساحل کشور ما سواحل مکران است یعنی از بندرعباس تا آخرین بندر ما با کشور پاکستان به نام پسابندر، به این علت که ما را مستقیم به آب‌های آزاد جهان وصل می‌کند، وصل شدن به آب‌های آزاد جهان امتیاز ویژه‌ای است که کشور ما از آن برخوردار است و جایگاه ژئوپلتیکی ایران را بسیار بالا می‌برد.

دریادار سیاری گفت: ولی ما هیچگاه از این ساحل مهم کشورمان آنگونه که باید، در بحث اقتصادی و توسعه و پیشرفت کشور بهره لازم را نبردیم؛ باید دید منافع و منابع ما در دریا چیست؟ مهمترین منبع انرژی همه کشورها در دریاست، چه انرژی‌های فسیلی کف دریا و زیر کف دریا و چه انرژی‌های نویی که ما می‌توانیم از امواج دریا و قدرت جزر و مد داشته باشیم، تاکنون ما از این منابع بهره نبردیم.

وی تصریح کرد: بزرگترین مسیر و ارزان‌ترین و مناسبترین محل تجارت دریاست، بالای 90 درصد صادرات و واردات همه کشورهایی که به دریا راه دارند از طریق دریا انجام می‌شود، دریا ارزان‌ترین و سهل‌ترین محل تجارت است و جایگاه ترانزیتی ما و بزرگترین منابع غذایی در دریاست. اگر بتوانیم از منابع غذایی دریا استفاده کنیم هیچ گاه مشکل کمبود غذا وجود نخواهد داشت اما آیا ما از این منابع استفاده کرده‌ایم؟

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: ما به علت فرهنگ استعماری که در سال‌های قبل از انقلاب در کشور حاکم بود متاسفانه بهترین منبع کشور که ماهی و میگو است را به خوبی استفاده نمی‌کنیم، در برخی استان‌های می‌گفتند میگو ملخ دریایی است و خوردن آن مکروه است.

وی ادامه داد: ما از منابع غذایی دریایی استفاده نکردیم، دریا در حوزه بحث‌های گردشگری در دنیا جایگاه اول را دارد، مهمترین و زیباترین سواحل دنیا و مناسب ترین آب و هوا را در منطقه جنوب شرق کشور داریم که استفاده نکردیم، بحث‌های پزشکی و مزارع دریایی و به ویژه بحث‌های نظامی و دفاعی، منابع و منافع کشور هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «منافعی که در دریا وجود دارد، منافع راهبردی و کلان است، چگونه می‌شود از این منابع برای پیشرفت کشور استفاده کرد؟ با داشتن اقتدار می‌توانیم از این منابع استفاده کنیم».

دریادار سیاری گفت: اگر ما اقتدار داشته باشیم، می‌توانیم از این منابع و منافع خدادادی در دریا برای پیشرفت کشورمان استفاده کنیم، اقتدار نداشته باشیم و قدرت استفاده از منابع دریایی را نداشته باشیم، نمی‌توانیم امنیت برقرار کنیم تا در زیر سایه امنیت این اتفاق بیفتد که ما از منابع دریا برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

وی افزود: برای اینکه بحث توسعه دریامحور کشور را دنبال کنیم و بتوانیم از این منابع خدادادی در دریا برای پیشرفت کشور استفاده کنیم امروز دو مطلب مهم بنا به تدبیر مقام معظم رهبری در دستور کار نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دولت محترم قرار گرفته است که با دسترسی و دستیابی به این اهداف مهم قطعا خواهیم توانست از منابع دریا برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: یک مسئله موضوع توسعه سواحل مکران یا همان سواحل جنوب شرق کشور است و یک مساله هم موضوع اقتدار دریایی است، توسعه سواحل جنوب شرق کشور نتیجه‌اش برای استان‌های جنوبی و آن منطقه جنوب شرق کشور است و موجب پیشرفت دریامحور کشور خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: هر گونه توسعه در کشور و سواحل و بهره‌برداری از منابع خدادادی در دریا به ویژه دریای عمان و خلیج فارس و دریاهای سرزمینی منطقه نظارت و دریاهای آزاد و حفظ منافع کشور در آب‌های آزاد همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نیازمند اقتدار است و این اقتدار با داشتن قدرت دریایی به دست می‌آید، این قدرت دریایی کسب، حفظ و توسعه آن و برقراری امنیت در دریا امروز بر عهده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

دریادار سیاری تاکید کرد: امروز نیروی دریایی با حضور در آب‌های آزاد دنیا تمام تحرکات را رصد می‌کند، هر کشوری که در آب‌های آزاد در منطقه مسئولیت ما حضور داشته باشد،‌ رصد می‌کنیم و آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را داریم.

وی همچنین گفت: سال 87 که رهبر انقلاب دستور حضور نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ را صادر فرمودند تا امروز نیروی دریایی به صورت مستمر در ان منطقه حساس برای اقتصاد کشور حضور دارد و تا امروز توانسته  است بیش از 3000 کشتی تجاری و نفت کش را اسکورت کند و امنیت را برای عبور و مرور کشتی‌ها در دریا حفظ نماید و در همین راستا باید بگویم تاکنون به کشتی‌های بیش از 22 کشور جهان هم کمک کرده است که جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و صلح دوستی را بالا می‌برد، به ویژه اینکه هم پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌ آب‌های آزاد جهان و محیط بین‌المللی و بین کشورهای جهان که در این منطقه حضور دارند به اهتزاز درآورده است.

سوژه های محوری براندازی نرم در موج_سوم

– پروژه دو قطبی و چند قطبی سازی جامعه: اگرچه در مراحل آغازین موج سوم فتنه ، مردم به صورت مستقیم نقش ایفا نمی نمایند و عمده کار روی دوش مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی و رئیس جمهور بعدی گذاشته شده است لیکن پیشبرد نهایی طرح مستلزم همراهی مردم در مرحله امنیتی شدن طرح است و حمایت مردم از موج سوم ، مستلزم ایجاد فضای دو قطبی در جامعه است. نامگذاری امسال به نام "دولت و ملت ، همدلی و همزبانی" نشانه هوشمندی رهبری معزز و فرزانه انقلاب و توجه ویژه معظم له به این دسیسه شیطانی فتنه گران بوده است. – پروژه بزرگ ارتباطات شبکه ای در عصر فتنه: از سال 88 تا کنون یکی از دغدغه های فتنه گران دستیابی به شبکه ارتباطی مطمئنی است که در لحظات بروز حادثه و فتنه توسط نظام قابل فیلتر کردن نباشد و قرائن و شواهد نشان می دهد که طراحان اصلی پروژه 2020 در سازمان جاسوسی آمریکا (CIA)، در مسیر دستیابی به این شبکه مطمئن بیشترین نقش را داشته و به موفقیت های بسیار بزرگی نیز دست یافته اند و در حال آزمایش شبکه ای هستند که حتی بدون نیاز به وجود سیم کارت و صرفاً از طریق یک دستگاه تلفن همراه و با سیستم های جدید ماهواره ای ، ارتباطات اعضای شبکه را فراهم می کند.

مرکز آموزش خلبانی نیروی دریایی در پایگاه دریایی بوشهر افتتاح شد

مرکز آموزش خلبانی نیروی دریایی با حضور امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش و امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی در پایگاه دریایی بوشهر افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی، معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این مرکز به منظور تربیت خلبانان بالگردهای دریایی که تفاوت آن با سایر بالگردها کسب توانمندی پرواز بر روی دریاست، امروز با حضور فرمانده کل ارتش افتتاح شد.
وی افزود: علاوه بر تربیت خلبانان دریایی، دوره های تکمیلی از قبیل دوره های تخصصی عملیات مین روبی با بالگرد، پرش چترباز، بارریزی و دوره های ایمنی در این مرکز آموزش داده می شود.
ایرانی خاطر نشان کرد: این مرکز برای نخستین بار در کشور افتتاح شده و توانمندی های آن منحصر به جمهوری اسلامی ایران است.
شایان ذکر است دستاوردهای نیروی دریایی از قبیل  حوض شناور 800 تنی به نام بوشهر، الحاق دو فروند بالگرد مین‌روب RH به نام اژدهای دریا و بالگرد ضدسطحی AB، شبیه‌ساز تمرینات کنترل صدمات، تعمیر اساسی موتورهای اصلی ناوهای موشک‌انداز، مراکز آموزش تخصصی سطحی و هوایی و تعمیر اساسی سامانه رانش یکان‌های یدک‌کش نیز با حضور فرمانده کل ارتش افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

دیدار پوتین با رهبر انقلاب

 برای اولین بار رئیس جمهوریک کشور،خارج از تشریفات دیپلماتیک،بطورمستقیم از فرودگاه به دیدار رهبرانقلاب رفت