فرهنگی تبلیغی

معرفی دستاوردهای نظام ولایی و ارتش پا در رکاب

فرهنگی تبلیغی

معرفی دستاوردهای نظام ولایی و ارتش پا در رکاب

مهمان‌نوازی دانشگاه‌های ایران برای جاسوسان ارشد آمریکا +تصاویر

 
«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

 رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا
رد و بدل شدن لبخندهای دوستانه میان «آلن گودمن» (دوم از چپ)

خدایا ملاقاتت را برای من دوست‌داشتنی قرار ده

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها که به مدت ۵ شب در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برپا بود، دوشنبه شب به پایان رسید.

‌‌‌پایان‌بخش این مراسم، دعای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع دست‌اندرکاران اقامه عزای فاطمی در بیت ایشان بود ‌‌‌«فرمودند شب آخر است. یک چند جمله‌ای دعا کنیم.

اللَّهُمَّ امْلَأْ قَلْبِی حُبّا لَکَ وَ خَشْیَهً مِنْکَ وَ تَصْدِیقا لَکَ وَ إِیمَانا بِکَ وَ فَرَقاً مِنْکَ وَ شَوْقاً إِلَیْکَ یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ
(خدایا دلم را از محبت به حضرتت، و ترس از خویش و باور به خود و ایمان به هستى‌ات و هراس از خود، و شوق به‌ سویت آکنده کن، اى داراى بزرگى و بزرگوارى)

اَللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَیَّ لِقَائَکَ وَ اِجْعَلْ لِی فِی لِقَائِکَ خَیرُ الرَّحمةِ وَ اَلْبَرَکَةَ اَللَّهُمَّ أَلْحِقْنِی بِالصّالِحِینَ
(خدایا ملاقاتت را برای من دوست‌داشتنی قرار ده و برایم در ملاقاتت بهترین رحمت و برکت را قرار ده و مرا به بندگان صالحت ملحق کن)

اَللَّهُمَّ أَلْحِقْنا بِالصّالِحِینَ وَ لاَ تُؤَخِّرْنِا مَعَ اَلْأَشْرَارِ وَ أَلْحِقْنا بِصَالِحِ مَنْ مَضَى وَ اِجْعَلْنِا مَعَ صَالِحِ مَنْ بَقِیَ وَ خُذْ بِنا سَبِیلَ اَلصَّالِحِینَ وَ أَعِنِّا عَلَى مَا تُعینُ بِهِ الصالحینَ عَلی أنفُسِهِم وَ لاَ تَرُدَّنِا فِی سُوءٍ اِسْتَنْقَذْتَنِا مِنْهُ یَا رَبَّ اَلْعَالَمِینَ
(و به شایستگان ملحقمان کن و ما را به همراهی گناهکاران مینداز و به بندگان صالحت در گذشته ملحق کن و با شایستگان آینده قرارمان ده و ما را به راه صلحا ببر و بدان‌چه صالحان را کمک کردی، به ما کمک کن و در آن بدى که از آن خلاصمان کردى، برمگردان؛ اى پروردگار جهانیان)

‌‌‌تلخی‌های زیادی، بدبختی‌های زیادی، ضعف‌ها و روسیاهی‌های زیادی، این ملت در طول تاریخ تحمل کرده؛ پروردگارا هرگز این ملت را به آن روزهای تلخ برنگردان!
دل‌های پر از شوقی، ذهن‌های پر از انگیزه‌ای، در جهت حرکت به جلو امروز در کشور ما وجود دارد؛ پروردگارا این دلها را این ذهنها را، صاحبان آنها را روز به روز موفق‌تر بفرما!
‌‌پروردگارا آرزوهایی، امیدهایی، آرمانهایی، دربرابر چشم فرزندان انقلاب ترسیم شده؛ پروردگارا این امیدها و این آرزوها را به طور کامل برآورده بفرما!
ما را در این قافله جزو عقب‌افتادگان قرار نده!
ما را در این مجموعه جزو کسانی که از کمک تو برخوردارند قرار بده!
‌‌پرودگارا زندگی ما را در راه خود قرار بده!
مرگ ما را در راه خود قرار بده!
شهادت را برای آنها که مشتاق شهادت‌اند نصیب بفرما!
‌‌پروردگارا نظر لطف این بزرگواران را متوجه این مجموعه بفرما؛ متوجه همه ملت ایران بفرما؛ متوجه همه امت اسلامی بفرما!
‌‌پروردگارا برادران ما را در یمن، در عراق، در سوریه، در لبنان، در نیجریه، در پاکستان، در افغانستان، در بحرین و در همه‌ی نقاط عالم به محمد و آل محمد نصرت عنایت بفرما!
دشمنانشان را مخذول و منکوب بفرما!
ما را در مقابله با دشمن بصیرت عزم راسخ فهم درست و قدم ثابت در ادامه حرکت تداوم حرکت مرحمت بفرما!
رحم الله من قرأ الفاتحة...»

برگزاری مراسم دانش آموختگی دانشگاه دافوس + عکس

 

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش:

آب ما با امریکا در یک جوب نمی رود. ما مواضع ناحق امریکا را قبول نداریم و امریکا هم از مواضع حق ما تمکین نمی کند.

در این مراسم که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) برگزار شد، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیرحسین ولی وند فرمانده دافوس سخنرانی کردند.
در این دوره 270 دانش آموخته در مقطع کارشناسی ارشد و 43 نفر نیز در مقطع دکترای در شش گروه آموزشی با گرایش های زمینی ، هوایی ، دریایی ، پدافند هوایی ، پشتیبانی خدمات رزمی و جنگال و سایبری فارغ التحصیل شدند.
این مراسم با حضور فرماندهان عالیرتبه ارتش جمهوری اسلامی ، خانواده معظم شهدا و جمعی از دانش آموختگان دانشگاه فرماندهی و ستاد برگزار شد.
در این مراسم امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صرف وقت در کلاس درس، بحث و تحقیق نه تنها گذر عمر محسوب نمی شود ، بلکه دورانی برای تکامل و جوان تر شدن و رشد کردن است .
وی افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که آموزش برای نیروهای مسلح یک فریضه است و دوران آموزش و کلاس درس و تحقیق دارای برکات مضاعف است .
امیر موسوی در بخشی از سخنان خود به دشمنی ها و کینه توزی های امریکا و سردمداران استکبار اشاره کرد و گفت : این دشمنی ها به این خاطر است که ایران کشوری دین خواه ، آرمانگرا و مستقل است .
وی افزود: نظام سلطه به سرمداراری امریکا و رژیم صهیونیستی و با خدمه های بی خردی که جاهلیت را دوباره به میدان آورده اند به دنبال مطامع ناحق و زورگویی های خود هستند و نمی خواهند جمهوری اسلامی ایران مستقل باشد اما ما از آرمان های خود دست برنخواهیم داشت .
جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی در ادامه به دانش آموختگان این دانشگاه اشاره کرد و گفت : دانش آموختگان این دانشگاه کسانی هستند که در عرصه رقابت و میدان جهاد به خوبی از علم و دانش خود استفاده می کنند و ماموریت های خود را به بهترین نحو ممکن به سرانجام می رسانند .
وی افزود : شما دانش آموختگان شجاع و مومن هستید که جایگاه ویژه ای برای دنبال کردن آرمان ها ، حفظ اقتدار و پیشرفت و سربلندی کشور دارید و این جایگاه ، نعمت بزرگی است که خداوند به شما سپرده است.

تلاش آمریکا تبدیل برجام به ابزاری برای مهار راهبردی ایران و نفوذ در کشور است


نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه سخنانش افزود: ارتش به پا خواسته از متن و بدنه مردم در اولین درگیری بعد از پیروزی انقلاب که توسط گروه های چپ بوجود آمد در منطقه ترکمن صحرا حضور پیدا کرد و بعد از آن نیز در آذربایجان غربی و کردستان در مقابل منافقان و دشمنان ایستاد و به وظیفه خود عمل کرد. اما دشمنان که نقش آفرینی ارتش در حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی را باور نداشتند در سوم اردیبهشت 1358 اولین ترور را از ارتش آغاز کردند و سپهبد قرنی را به شهادت رساندند و این ترورها را ادامه دادند تا آخرین آنها که باز هم از ارتش بود و امیر سرافراز ارتش اسلام سپهبد صیاد شیرازی را به شهادت رساندند.

آل هاشم در ادامه به بیان نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 48 هزار شهید در این دوران پرداخت و گفت: امروز توان رزمی ارتش و نیروهای مسلح اعم از سپاه و بسیج به حدی رسیده که باعث شده قدرت دفاعی قابل توجه و بازدارندگی بسیار مناسبی در برابر تهدیدهای دشمنان ایجاد شود به گونه ای که دشمنان از هر گونه تعرض به کشور ما بازداشته شده اند.

وی افزود: امروز، ارتش با توسعه قلمرو مأموریتی خود، از منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران حتی در آب های دور دست حفاظت می کند تا جایی که مقام معظم رهبری از این ارتش به عنوان "ارتش حزب الله" و "کلمه طیبه" نام بردند و امروز نیروهای مسلح در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردارند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش به بحث تحریم های دشمنان نظام علیه ملت ایران پرداخت و تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب، دشمنان عصبانیت خود را با ترور، انفجار و توطئه های مختلف نشان داد که یکی از آنها برقراری تحریم های ظالمانه بود. اما آنها که به اهداف خودشان نرسیده بودند و نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روز به پیشرفت خود ادامه می داد به بهانه مسئله هسته ای، تحریم های خود را افزایش دادند و حتی آن را به جنگ اقتصادی تبدیل کرده و فشار زیادی به ما آوردند. اما مجاهدان عرصه دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای با رهنمودهای حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) و ایستادگی مردم غیور، این بار نیز دشمن را مقهور کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش به موضوع تذکر و تأکید مقام معظم رهبری نسبت به خطر نفوذ دشمن و استکبار از منظر برجام اشاره کرد و گفت: مسئولین و مردم باید هوشیار باشند چرا که هدف دشمن بعد از توافق نهایی مذاکرات هسته ای، نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی در این زمینه افزود: یکی از مقاصدی که دشمن در سر دارد، نفوذ فرهنگی در کشور ما است. یعنی دشمن می خواهد باورهای اسلامی و انقلابی مردم و مسئولین ما را تغییر دهد، مردم و جوانان را نسبت به مسائل دینی و تعصب مذهبی بی تفاوت کند و  سبک زندگی آمریکایی را در کشور ما پیاده کرده و به عنوان یک الگو ارائه نماید.

آل هاشم در ادامه سخنانش نفوذ سیاسی را یکی دیگر از مقاصد دشمن دانست و گفت: اگر ما هوشیار نباشیم دشمن از طریق نفوذ سیاسی و نفوذ در دستگاه های تصمیم گیر و تصمیم ساز ما مشکلات زیادی را برای کشور به وجود می آورد.

وی ایجاد اختلاف بین دولت و ملت، فاصله گرفتن نسل جدید از ارزش های انقلاب، ایجاد دو دستگی و فضای دو قطبی در کشور  و فعال کردن شبکه های حامی غرب در ایران را از راه های دیگر نفوذ دشمن به کشور دانست و افزود: برای مقابله با دشمنان باید توطئه های آنان را  به خوبی بشناسیم، روحیه انقلابی را در خود تقویت کنیم و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند "تنها راه دفع شر استکبار، ایستادگی و مقاومت است".  البته ایستادگی و مقاومت الزاماتی دارد که عبارتند از وحدت مسلمانان جهان، وحدت و انسجام نیروهای داخلی، اقتدار نیروهای مسلح، مأنوس شدن با فرهنگ قرآن، مبارزه هوشیارانه و بی وقفه در مقابل دشمن، تمرکز بر دشمن و عدم فراموشی دشمنی دشمنان، حفظ روحیه انقلابی و صراحت در اتخاذ مواضع انقلابی و رعایت اقتصاد مقاومتی.

حجت الاسلام آل هاشم تبیین سابقه سیاه آمریکا در ضربه زدن به استقلال، فرهنگ و اقتصاد کشور، تحکیم ارزش ها و باورهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در جامعه، تحکیم اعتماد توده های مردم به کار آمدی و شایستگی نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتقای سطح وحدت، همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولین، هوشیاری و تدبیر در مقابل توطئه های دشمنان و خودباوری و خود اتکایی به نیروهای داخلی را از راه کارهای مقابله با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان، از فرمانده مرکز آموزش جواد الائمه(ع) نیروی زمینی، رئیس عقیدتی سیاسی، روحانیون و همه کسانی که در جهت برگزاری این دوره تلاش کرده اند تشکر و قدردانی نمود.

طب رزم باید متناسب با جنگ های آینده و نوین تجهیز شود

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: طب رزم باید خود را متناسب با پیشرفت در جنگ های آینده و نوین در ابعاد علمی، ساختاری و سازمانی تجهیز و توانمند کند.
این مطلب را امیرسرتیپ کیومرث حیدری روز یکشنبه در همایش «طب رزم در جنگ آینده» که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد عنوان کرد.
وی با تبریک فرارسیدن پنجم جمادی الاول - 25 بهمن ماه - روز پرستار و میلاد با سعادت پرستار کربلا حضرت زینب کبری(س) افزود: تمامی پرستاران، همراهان و همکاران این بانوی بزرگوار دنیای اسلام که اسوه صبر و پایداری است، هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به وجود نعمت ولایت در کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه جغرافیای دنیا تنها نظامی است که از وجود نعمت ولایت به عنوان بالاترین نعمت خدادادی برخوردار است.
امیرسرتیپ حیدری با تشریح خصوصیات ممتاز و برجسته اخلاقی حضرت زینب کبری (س)، ولایتمداری را برجسته ترین صفت این بانوی بزرگ جهان اسلام عنوان کرد و توضیح داد: ولایتمداری در صدر سایر صفات برجسته این بانوی بزرگ اسلام است که مثل خورشیدی درخشان در آسمان، برای تمام دوران، وجود نازنین ایشان را منور و نورانی معرفی می کند.
وی ادامه داد: به فضل خدا اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش در راستای تدابیر فرمانده نزاجا و همت بالای نیروی زمینی منشا اجرای خدمات متنوع بهداشتی و درمانی در این نیرو و مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور بوده است.
امیرسرتیپ گفت: جنگ های آینده و نوین از هر نوعی که باشند، وجود شبکه امدادگر، نجات بخش و همیشه در صحنه بهداشت و درمان در آنها اجتناب ناپذیر است.
همایش طب رزم در جنگ آینده با هدف ارتقای آگاهی و بینش پرسنل محقق و اندیشمندان نیروی زمینی ارتش و سایر نیروها برای تطبیق و اصلاح عملکرد خود در برابر تهدیدات نوین در جنگ های احتمالی آینده در حال برگزاریست.

«همسایه پایینی» پاسخ اهانت «همسایه طبقه بالا»

 

 

محمدحسین فلاح در روزنامه ی کیهان در شماره ی یکشنبه دوم اسفند در صفحه ۳ که صفحه ی خبر است، در پاسخ اهانت روزنامه ایران می نویسد:

همسایه پایینی عجیب‌تر است. با وجود اینکه توی یک خانه زندگی می‌کنیم و قرار است با هم صمیمی باشیم و درخوشی‌ها و ناخوشی‌ها در کنار و یار هم باشیم. اما اصلا مراعات کسی را نمی‌کند. با سنگ شیشه‌های همسایه‌ها را می‌شکند. بوته‌‌ها، شاخه‌ها و درخت‌ها را می‌کند. لاله‌ها و گل‌های توی حیاط را زیر پا له می‌کند. حتی سطل زباله را هم آتش می‌زند. حق و حقوق دیگران را بالا می‌کشد که هیچ، باز از همه همسایه‌ها طلبکار است. همیشه در خانه را باز می‌گذارد. سگ و خوک به خانه می‌آورد. اگر به همسایه پایینی باشد دوست دارد در خانه باغ‌وحش درست کند. چراغ‌ها را می‌شکند. با دزدها و قاتل‌ها دوست است.
آن‌قدر که دزدها و آدمکش‌ها می‌گویند: همسایه پایینی سرمایه ما در این خانه است. به مقدسات توهین می‌کند. در روز روشن و در ماه مبارک رمضان توی کوچه و خیابان‌ روزه‌خواری می‌کند. روز عاشورا، پرچم عزاداری امام حسین را که سردر حیاطمان می‌زنیم آتش می‌زند. همه همسایه‌‌ها توی حیاط می‌ریزند و اعتراض می‌کنند. بالاخره مجبور می‌شود تا مدتی شرش را کم کند. ولی تازگی‌ها دوباره شروع کرده است. توهم دارد. فکر می‌کند دزدها و آدمکش‌ها می‌توانند برایش کاری کنند. دزدها و آدمکش‌ها هم، با بوق‌های پر سر و صدایشان از پشت دیوار حمایتش می‌کنند و هرچه می‌گویند گوش می‌کند. همسایه پایینی به دزدها و آدمکش‌ها دلخوش است.
همسایه پایینی خیلی آشغال می‌ریزد. بوی گند و کثافت لانه‌اش همه جا را گرفته است. این روزها باید دماغت را بگیری تا از بوی تعفن او استفراغ نکنی. یکی نیست به این پایینی بگوید: حداقل فاضلابت را توی کوچه و خیابان نریز.
هرچه از او بگویم کم است. ولی بالاخره یک روز صبر همسایه‌های دیگر تمام می‌شود و او را سرجایش می‌نشانند. مگر اینکه توبه کند و تاوان شیشه‌های شکسته و گل‌های پرپر شده را بپردازد و به خاطر آنهمه زشتی و پلشتی مجازات شود و بعد اگر دوستی و صمیمیت خود را ثابت کرد و از نفس‌هایش دیگر بوی تعفن به مشام نرسید، آن وقت با بزرگواری همسایه‌ها در یکی از اتاق‌های گوشه‌ حیاط اجازه سکونت پیدا کند.