فرهنگی تبلیغی

معرفی دستاوردهای نظام ولایی و ارتش پا در رکاب

فرهنگی تبلیغی

معرفی دستاوردهای نظام ولایی و ارتش پا در رکاب

سنسور های اثر انگشت

سنسور های اثر انگشت اکنون در تمامی گوشی های کنونی بازار قابل مشاهده هستند، این امکان جدید بدون شک بسیار کاربردی است و بسیاری حتی خود بنده نگارنده روی آن برای امنیت دستگاه تلفن همراهم حساب باز می کنم.

شرکت LG اعلام کرده است که سنسور اثر انگشتی را ابداع کرده که می تواند بدون اشغال جایگاه خاصی در تمامی صفحه نمایش قابل پیاده سازی باشد.

گوشی های تازه معرفی شده Nexus 6P و HTC 10 را به خاطر بیاورید هر دوی کمپانی های گوگل و HTC به اجبار برای تعبیه کردن سنسور اثر انگشت در طراحی های خودشان تغییرات عمده ای به وجود اورده اند. ابداع های اینچنینی می تواند دست طراحان را در طراحی گوشی های جدید بدون دکمه های اضافی همراهی کند.

این جریان به تولید کنندگان در تولید گوشی های مقاوم در برابر آب و گرد و غبار نیز کمک خواهد کرد، چرا که دیگر خبری از کسگت های اضافی فرو رفتگی های بی مورد در طراحی های نخواهد بود.

به گفته LG سنسور تازه طراحی شده توانایی در حد و اندازه و حتی قابل رقابت با سنسور های فعلی دارد. با توجه به ضروری بودن وجود این سنسور در تلفن های هوشمند کنونی در بازار احتمالا بزودی شاهد بکارگیری این نسل جدید از سنسور ها در صفحه های نمایشگر تلفن ها خواهیم بود.

پیامبراسلام به غیر از قرآن چه معجزاتی داشته‌ است؟

پیامبر اکرم(ص) به غیرازقرآن کریم چه معجزات دیگری داشته‌اند، لطفا به نحو اجمال آنها را توضیح دهید؟
به گزارش مشرق، پاسخ این سئوال را اینگونه باید داد که پیامبر اکرم‏(ص) علاوه بر قرآن مجید - که اعجاز جاودانه آن آشکار و بدیهى است - معجزات فراوانى دارد که بعضى از آنها در آیات قرآن و کتاب‏هاى سیره‏نویسان ثبت شده است. ابن شهر آشوب، تعداد معجزات آن حضرت را 4440 عدد ذکر کرده است. (مناقب ابن شهر آشوب، ج 1، ص 144) شمارى از اهم این معجزات عبارت است از:

1. اسراء
«اسراء» همان حرکت شبانگاهى پیامبر(ص) از مسجد الحرام تا مسجدالاقصى است. (ر.ک: تفسیر موضوعى قرآن کریم، ج 8، صص 64-85) این سفر در «یک شب»، در بیدارى و با همین پیکر مادى تحقّق یافت؛ نه در شب‏ها و روزهاى طولانى یا در عالم خواب و با روح به تنهایى. آیات قرآنى و شواهد تاریخى، بر وقوع این سفر دلالت آشکار دارند. قرآن کریم مى‏فرماید: «سُبْحانَ الَّذِی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ» (اسرا ـ 1)؛ «منزّه است آن [خدایى که بنده‏اش را شبانگاهى از مسجدالحرام به سوى مسجدالاقصى - که پیرامونش را برکت داده‏ایم - سیر داد تا از نشانه‏هاى خود به او بنمایانیم که او همان شنواى بینا است».
ادامه مطلب ...

۸ حقیقت جالب با یک آزمایش خون ساده

کم‌آبی باعث وارد آمدن فشار به قلبتان می‌شود، خستگی‌تان را افزایش می‌دهد و مانع از آن می‌شود تا به درستی فکر کنید. و تقریبا ۲۰ درصد از افراد پا‌به‌سن‌گذاشته‌ای که از تجهیزات کمکی برای زندگی استفاده می‌کنند دچار مشکل کم‌آبی بدن هستند، و این بیشتر به خاطر آن است که به اندازه کافی مایعات نمی‌نوشند.
شاید برایتان جالب و حیرت‌انگیز باشد که بدانید پزشک با توجه به آزمایش خونتان، سن بیولوژیک شما و میزان افسردگی شما را می تواند تشخیص دهد.

میزان کلسترول، تعداد گلبول‌های سفید و قرمز، میزان کمبود مواد مغذی، این‌ها و خیلی اطلاعات دیگر را آزمایش خون به شما نشان می‌دهد؛ اما آیا می‌تواند سن بیولوژیک شما را هم نشان داده یا بگوید که افسرده‌اید یا نه؟

۱.سن واقعی شما

در مقایسه با سن تقویمی‌تان که در واقع مدت زمانی است که از زمان تولد گذرانده‌اید، سن بیولوژیک شما به سن بدن و سیستم داخلی آن در مقایسه با افراد هم سن و سالتان مربوط می‌شود.

بنابراین وقتی در ۵۲ سالگی باشید، ممکن است سن بیولوژیکی شما نزدیک به سن یک فرد سالم ۴۸ ساله باشد. تحقیقات نشان می‌دهد در شرایطی که مصرف سیگار، بالا بودن شاخص حجم بدن (BMI) یا خوردن فراوان نوشیدنی‌های شیرین‌شده صنعتی می‌تواند ۲ تا ۶ سال به سن بیولوژیکی شما بیافزاید، در حالی‌که ترک این مواد به خاطر ورزش می‌تواند به کاهش همین تعداد سال بیانجامد.
ادامه مطلب ...

9 شاهد که در روز قیامت علیه شما شهادت می‌دهند

خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «روزی که شاهدان به پا می خیزند»، اما این شاهدان چه کسانی هستند؟
به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مسائل مهم قیامت وجود گواهان مختلف است، گرچه خدا نیازی به شاهد ندارد ولی انسان طوری است که هر چه حضور شاهدها را بیشتر احساس کند، برای تربیت و تقوای خود عامل مهمتری می‌یابد. برای نمونه توجه شما را به ماجرایی خواندنی جلب می‌کنم؛ روزی جناب عقیل خدمت حضرت علی(ع) رسید و تقاضای سهم بیشتری از آن امام عادل(ع) نمود، حضرت(ع) فرمود روز جمعه بیا ، عقیل هم آمد، حضرت دست او را گرفت و به نماز جمعه برد و آن جمعیت انبوه را به عقیل نشان داد و سپس فرمود: سهم بیشتر از بیت‌المال دادن، یعنی دزدیدن حق این همه مردم، عقیل که نگاهی به آن جمعیت کرد از درخواست خود پشیمان شد و رفت.
 
آری حضور مردم و گواهان و شاهدان هرچه بیشتر باشد شرمندگی زیادتر است، بعد از این مقدمه  وارد اصل بحث می‌شویم که گواهان در قیامت متعددند و قرآن می‌فرماید: « یَوم یَقوم الاشهاد» (آیه 51 سوره مؤمن) روزی که شاهدان به پا می خیزند. اما این شاهدان چه کسانی هستند؟ با مراجعه به قران کریم و استفاده از آیات، مطلب را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
ادامه مطلب ...

کارکنان پدافند باید در برابر هرگونه تهدید، آماده و هوشیار باشند

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در بازدید از منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی(غرب) گفت: کارکنان پدافند باید در برابر هرگونه تهدید، آماده و هوشیار باشند.


به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در این بازدید با حضور در منطقه پدافند هوایی شهدای سوباشی از میزان آمادگی کارکنان فرماندهی اطلاعات و شناسایی ابراز خرسندی کرد و بر آمادگی و هوشیاری هر چه بیشتر و همیشگی کارکنان در برابر هر گونه تهدید تأکید نمود.
گفتنی است سایت رادار سوباشی واقع در ارتفاعات سوباشی همدان به عنوان یکی از مهم ترین سایت های راداری کشور در زنجیره عظیم پدافند هوایی، نقش ویژه و موثری در رصد و کنترل آسمان کشور و مقابله با هرگونه تهدید هوایی برعهده دارد.
این سایت راداری در دوران دفاع مقدس ضمن رهگیری هواپیماهای دشمن، کنترل و هدایت هواپیماهای ورودی و خروجی به مرزهای غرب کشور، کنترل آتش پدافند هوایی مستقر در منطقه(زمینی و هوایی)، اعلام وضعیت (سفید، زرد یا قرمز) به 13 استان کشور را برعهده داشت.
سایت رادار سوباشی در زمان جنگ با تغذیه چندین سایت راداری، سایت های موشکی زمین به هوا و سامانه های توپ ضد هوایی، آسمان کل منطقه غرب، بخشی از شمال غرب و جنوب غرب را تحت پوشش خود قرار داده بود.

رهبرانقلاب کدام منطقه را برای برگزاری رزمایش آمریکایی‌ها مشخص کردند؟

به بهانه اشاره رهبر انقلاب به خلیج خوک‌ها؛
خلیج خوک‌ها ناحیه ای در مرز کوبا و آمریکا است که بیش از 50 سال پیش (1961) جوخه‌ای نظامی متشکل از 1500 سرباز تعلیم دیده متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا به آن حمله کردند که این حمله مقدمه عملیاتی کاملاً محرمانه برای سرنگونی حکومت تازه تاسیس فیدل کاسترو بود.

 صبح امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به دخالت آمریکایی ها در منطقه غرب آسیا و برگزاری مانورهای نظامی و رزمایش های دریایی با انتقاد صریح از حضور و دخالت نیروهای خارجی در منطقه و همچنین اظهارات مقامات نظامی آنها در رابطه با رزمایش های ایران در منطقه خلیج فارس فرمودند:

" می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها!. از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ی ما است. جای حضور ملت ایران است"

بلاشک انتخاب این جمله هوشمندانه از سوی رهبرحکیم انقلاب در میان رسانه های جهان و همچنین مجامع نخبگانی بازخوردهای فراوانی خواهد داشت. بدین منظور گزیده ای از اتفاقات پیرامون خلیج خوک ها برای درک عمیق تر از هشدار رهبری معظم انقلاب ارائه می‌کنیم.

ادامه مطلب ...

عیادت رهبر انقلاب از همسر شهید بابایی و حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی+عکس

خبرگزاری میزان- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از همسر شهید بابایی و همچنین حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی عیادت کردند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از همسر شهید بابایی و همچنین حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی عیادت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در جریان مداوای ایشان قرار گرفتند و سلامتی آنها را از خداوند متعال مسئلت کردند.



عیادت رهبر انقلاب از همسر شهید بابایی و حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی

حدیث روز/ چهار گروه مردم در کلام امام کاظم(ع)

مردم چهار گروه‌اند: جاهلى که غرق در هوس است، عابدى که تظاهر به تقوا مى‌کند، عالمى که مى‌خواهد پشت سرش حرکت کنند، و حق شناسِ حق پویى که دوست دارد حق را به پا دارد.
مشرق- امام هفتم شیعیان حضرت امام کاظم علیه‌السلام فرمودند:  مردم چهار گروه‌اند: 
جاهلى که غرق در هوا و هوس و در معرض هلاکت است، عابدى که تظاهر به تقوا مى کند و هر چه بیشتر عبادت مى نماید، تکبرش بیشتر مى شود.
عالمى که مى‌خواهد پشت سرش حرکت کنند و دوست دارد از او تعریف نمایند، و حق شناسِ حق‌پویى که دوست دارد حق را به پادارد و قیام به حق کند اما یا ناتوان است و یا زیر سلطه.چنین فردى بهترین نمونه روزگار و عاقل ترین مردم دوران است. 

متن حدیث:

اَلنّاسُ عَلى اَرْبَعَةِ اَصْنافٍ: جاهِلٌ مُتَرَدّى مُعانِقٌ لِهَواهُ وَ عابِدٌ مُتَقَوّىکُلَّما اَزْدادَ عِبادَةً اَزْدادَ کِبْرا وَ عالِمٌ یُریدُ اَنْ یوطَاَ عُقْباهُ وَ یُحِبُّ مَحْمِدَةَ النّاسِ وَ عارِفٌ عَلى طَریقِ الحَقِّ یُحِبُّ القیامَ بِهِ فَهُوَ عاجِزٌ اَوْ مَغْلوبٌ فَهذا اَمْثَلُ اَهْلِ زَمانِکَ وَ اَرْجَحُهُمْ عَقْلاً؛

پابه‌پای کارگران با خودرو ژاپنی؛

 
نوع بازدید  دکتر  روحانی از گروه صنعتی مپنا باعث انتقاد برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی شده و منتقدان اظهار داشتند که زیبنده‌تر می‌بود که رئیس‌جمهور از نزدیک از این شرکت بازدید و با کارگران دیدار می‌‌کرد.

- نوع بازدید رئیس‌جمهور از گروه صنعتی مپنا در روز کارگر مورد انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام قرار گرفت. کاربران اجتماعی با انتشار عکس‌هایی از حجت‌الاسلام حسن روحانی که با خودرو و تیم حفاظت ویژه وارد محوطه سالن کار کارگران شده و بدون پیاده شدن از خودرو و از راه دور با کارگران دیدار می‌کند، این انتقاد را مطرح کردند که چرا رئیس‌جمهور از خودرو شخصی‌اش پیاده نشده و به صحبت و درد و دل‌ کارگران از نزدیک گوش نداده است؟

این کاربران مطرح می‌کنند حداقل رئیس‌ جمهور بایستی در داخل سالن از خودرو خود پیاده شده و مانند دیگر مسئولان، از نزدیک با کار و فعالیت کارگران گروه مپنا آشنا می‌شد.
مخاطبی در کانال تلگرامی‌اش با انتشار این تصویر نوشت:

وقتی روحانی با خودروی ژاپنی نیم میلیاردی از مپنا بازدید می‌کند و از برجام، حقوق کارگر و اقتصاد مقاومتی برای کارگران سخن می‌گوید.
ادامه مطلب ...